Zelfs perfecte managers maken fouten


Ik heb persoonlijk de kans gehad om verschillende tips te leren van senior managers. Van de autoritaire tot de verlegen, die niet weten hoe ze met hun rol moeten omgaan. Als gevolg daarvan is geen van beide opties ideaal.
Toen ik manager werd, wilde ik een vriendelijke baas zijn die deed wat het beste was voor mijn werknemers. In ruil daarvoor verwachtte ik dat mijn werknemers eerlijk zouden zijn en goed werk zouden leveren. Helaas werkte mijn liberale houding al in de eerste maand averechts. Mijn werkplek was chaotisch en niemand luisterde naar iemand. Werknemers maakten misbruik van mijn vriendelijkheid en omdat ik niet het type ben dat mijn stem verheft naar anderen, liep het uit de hand.
plán mamagementu
Het team motiveren
De eerste stap die ik zette om uit de klauwen van onhandelbare medewerkers te komen, was ze te motiveren. Als je kwaliteitswerk van je werknemers wilt, moet je ze motiveren met iets anders dan een salaris. En tot slot moet je goed gedaan werk belonen. Ogenschijnlijk eenvoudige maatregelen hebben wonderen verricht.
Ik kende het team
Ik had nog steeds de visie om een vriendelijke omgeving voor het team te creëren. Tegelijkertijd wist ik dat de houding die ik had toen ik bij het team kwam, niet zou werken. Het is belangrijk om het team goed te kennen. Gaandeweg nodigde ik alle medewerkers uit voor persoonlijke gesprekken en probeerde ik ze beter te leren kennen – wat ze doen, waar ze tevreden over zijn en waar ze ontevreden over zijn. Op deze manier kon de relatie tussen medewerkers worden geanalyseerd en werd het veel gemakkelijker om eventuele conflicten of misverstanden op te lossen.
úspěšná managerka
Fouten toegeven
Aan de andere kant stond mijn baas. Hij was het tegenovergestelde van mij. Hij was een strenge manager met strikte regels en ik heb veel van hem geleerd. Hij leerde me onder andere dingen die hij nooit deed. Je moet je werknemers je menselijke kant laten zien. Als je een opvallende fout maakt, moet je dat toegeven.
Ik was verbaasd over hoezeer dit de houding en het gedrag van individuele werknemers veranderde. Achteraf denk ik dat dit de belangrijkste reden is waarom ze me begonnen te accepteren en de regels die ik stelde gingen respecteren.
Ja, een beetje natuurlijk respect is nodig voor werknemers om je als baas te accepteren. Maar nog belangrijker is om te begrijpen dat we per slot van rekening gewoon mensen zijn die gelijkwaardig zijn aan elkaar. Deze regel heeft me geholpen om al mijn visies te verwezenlijken en ik heb een geweldig team op het werk dat elkaar respecteert.

CATEGORIEËN:

Tags:

Reacties zijn gesloten